Egentid!

Egentid har för mig blivit mycket viktigare de senaste åren! Förut uppskattade jag den inte, men nu ser jag till att jag får det!

Jag försöker inte få någon sympati här nu utan ska bara säga som det är! När jag för 4 år sedan gick in i vägen så rasade allt kändes det som, inget var kul, orkade inte göra vardagliga saker som att diska eller liknande, jag fick vara nöjd om jag tog mig upp ur sängen på morgonen. Detta kom efter ett par månader med sjuka ångestattacker flera gånger per dag och utbrott varannan minut!

Än idag har jag inte blivit av med alla saker. Jag blev inlagd på grund av hjärtat som slog så sjukt fort och betedde sig konstigt och det är en av de saker Som jag än idag får, ibland flera gånger per dag, men jag har lärt mig koppla bort det för att jag vet att det inte är något farligt! Jag bryr mig inte så mycket längre och får inte panik så fort det händer.

Vet egentligen inte varför jag skriver det här, men jag tror att det är väldigt vanligt bland unga idag också att vara sjukt stressade och det jag vill säga är att våga ta er egentid och gör det som är viktigt för dig, ingen annan! Du missar inget på att stanna hemma i soffan en kväll om du känner för det!

Jag är idag så glad för att jag blivit en helt annan person, jag säger nej om jag tänker nej, jag säger ja om jag vill eller säger jag ska tänka på det om jag inte är säker!

Jag lever mitt liv på dagarna i skolan, jag får dansa hela dagarna och det är det livet jag vill ha, därför unnar jag mig också egentid på kvällarna om jag känner att jag behöver, för att jag redan gör det jag vill! Jag vet att alla speciellt i min ålder inte förstår, men det är deras problem inte mitt!

Så det jag menar är gör det du vill, när du vill!

Detta kom nog utifrån den coaching vi hade ett smakprov på idag hehe men i min blogg skriver jag vad jag tänker!

Jag har haft en sjukt bra fredag trots att jag känner av de hårda slagen och trycket i bröstet och det är ett så stort framsteg från ett år sedan! Å jag är så glad idag överlag!

Ta hand om er!


Kommentarer
Postat av: ira

Puss på dig hjärtat!! Är glad över att ha dig, hel och ren. Dina framsteg är enorma inom både dansen och som person. Jag ser fram emot att se var framtiden tar oss :) <3

2012-01-14 @ 09:56:48
URL: http://solovyova.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0