Dans, så mycket mer än rörelser!

Helgens föreställningar har varit så underbara, men precis som alltid är det inte bara kul. Man är nervös, vill prestera, saker går inte alltid som man tänkt sig och så vidare. Samtidigt är det det jag uppskattat i helgen, att dans är en livekonst som uppstår i nuet. Det är inte vad som gick bra på repet igår utan det är det som sker på scenen och i mötet med en publik. Jag försöker att utveckla mitt sätt att se på det och jag har kommit en bit på vägen. Det betyder dock inte att jag inte vill göra mitt bästa och se till att prestera utan att jag även försöker vara närvarande i stunden och njuta och dela med mig, för det är då det kan beröra! 
 
Under den här instuderingsperioden har jag lärt mig massor då den varit tuff på ett helt annat sätt än tidigare med två helt skilda koreografer och processer! I en av processerna har jag fått tid att hänga med, känna av, reflektera, analysera och mycket mer och i den andra har jag tvingats kasta mig ut i något som varit helt nytt och okänt! Jag har fått pressa mig själv och upptäcka nya saker hos mig som dansare och person, och det har varit fantastiskt! Så även om båda föreställningarna inte gick kanske exakt som jag hade velat så har hela processen gett mig så mycket att det inte gör så mycket! 
 
En väldigt suddig bild från föreställningen, men den påminner mig om en annan bild som betyder mycket så den får en plats här iaf. 
 
Jag har utvecklats massor och det är något jag tar med mig i framtiden och fortsätter jobba på. 
 
Helt fantastiskt att få stå på scenen igen iaf! 
 
Nu: SOMMARLOV! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0