Halloween!

Jag själv har aldrig varit något större fan av att fira Halloween alls. Inte heller maskerader eller liknande då jag inte är den mest kreativa människa på det sättet. Jag har liksom inte tålamod att ta tag i det och prova olika saker. Dock de gånger jag faktiskt gjort det så vill man ju att det ska bli så bra som möjligt! (kanske är därför jag inte gillar det för att jag aldrig blir nöjd med det jag ska klä ut mig till. Någon annan får gärna fixa dräkten så kan jag bära den sen! haha
 
Dock älskar en av mina bästa vänner att fira Halloween och därför har det blivit några sådana firanden genom åren ändå. Dock har jag oftast sluppit att klä ut mig och vi har istället klätt upp oss och festat lite, berättat läskiga historier, kollat på skräckfilm med mera. 
 
Hemma hos mig har vi istället firat Alla helgons dag (förut firades det ju på samma dag). Min mamma har alltid tyckt att det är förfärligt att man ska spöka ut sig och skrämma folk på en dag som är till för att hylla de som inte längre finns med oss. 
 
Det har alltid varit en tradition att vi äter god mat tillsammans för att på kvällen åka ut och tända ljus på gravarna som tillhör de släktingar och vänner som tyvärr inte längre finns med oss i den här världen i alla fall. 
 
I år kommer jag vara i Stockholm och kommer inte kunna följa med, något som jag  tycker är lite tråkigt, det är tradition och det känns som en dag då jag borde vara för att hedra farmor och farfar, mormor och morfar, Daniel, Robert. Dock kommer mamma tända ett ljus från mig så på något sätt deltar jag. 
 
Nu blev det djupt. Hade mest tänkt skriva om utklädnad då jag hittade en gammal bild från en studentskiva med tema! Gissa vad vi är? ;) 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0