Kroppen svarar!

Igår när vi värmde upp så kände jag mig äntligen som mig själv igen efter magsjukan. Direkt när vi ställde oss och värmde upp så kände jag YES nu har jag energi igen!
 
Vi började under de första 2 veckorna utan någon klass innan repen eller inte alltid någon uppvärmning heller, men efter ett par dagar (då träningsvärken var som värst) så började vår koreograf hålla i uppvärmning i början av varje dags första dansrep! Det är en kort och effekt uppvärmning där man springer och hoppar och verkligen får igång blodflödet! Men nu från och med vecka 3 så har teatern gått med på att ta in en yogalärare så att vi har valfri yoga innan repen iaf 4 dagar i veckan. Jag har själv inte testat än eftersom jag inte varit bra förrän nu.
 
Något som jag trodde skulle vara lite annorlunda var schemat. Vi tränar ju som sagt mellan 12-18 varje dag, vilket är korta dagar, men oerhört intensiva, nästan inga pauser förutom 30 min runt 15.30. Jag trodde dagarna skulle vara längre, men i det tempot så skulle man inte orka. Dessutom så börjar vi denna vecka även repa lördagar!
 
Detta är ju min största produktion av denna storlek och min första musikal, så mycket är nytt! Tänkte bara dela med mig av något som chockade mig lite.. Jag gick till min sångpedagog när jag hade fått noterna (någon vecka innan jag skulle flytta) och bad henne spela in stämmorna eftersom jag inte kan läsa noter! Hon och de flesta runt omkring mig var såhär, men ta det lugnt, ni har ju repperiod av en anledning och så vidare, du behöver inte kunna allt när du kommer dit. För min egen skull ville jag iaf ha hört dem och så..
 
Första dagen på teatern så står det på schemat att vi endast ska läsa igenom manus och ha en introduktion, detta ändras dagen innan! Då ska vi ha 45 min intro. och sedan sång och dans resten av dagen (vilket är skitkul, älskade att få kastas in i det direkt) MEN min chock när Henrik, kapellmästaren säger, altarna vi ändrar sista delen av takt 76 till D istället för ett C (eller något liknande) och alla bara nickar, ändrar och sen börjar vi alla sjunga tillsammans utan att gå igenom stämmorna.. PANIKEN HAHAH! Kände mig så bortkommen!
På fredag kommer mitt hjärta hit! 3 veckor är tillräckligt länge att vara borta från varandra! <3
 
Vi gick självklart igenom stämmorna sen, men alla sångarna var ju vana att sjunga från noter så det gick ju bra för dem. Själv spelade jag in allt på mobilen och gick hem och övade utifrån det! ;) Kommer aldrig glömma den chocken!
 
Nu: en dag med massor av dansrepetitioner, en kort danskalektion som teatern ordnar och lite stageing.
 
 
I'm out!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0