Lång dag!!

Idag var det första tech-rehearsal, alltså tekniska genomgångar av ljus, övergångar med vår van som ska in på scenen, biblioteket som ska på och så vidare. Vi hann 3 scener på 6 timmar så det tar sin tid som ni förstår.
 

Det var dock nyttigt att få gå igenom saker lite mer noggrannt hur övergångar ser ut och så, men det är ju inte de roligaste dagarna. Däremot fick vi köra igenom öppningsnumret med overturen (musiken som spelas innan själva musikalen sätter igång) och testa med ridå och allting och då fick jag lite fjärilar i magen när man fick känna på hur det kommer kännas att stå där och veta att snart går ridån upp och där sitter massor med folk!
 
 
Vi har också testa skor och lite sådant som inte funkat tidigare idag, mest småplock helt enkelt.
 
Imorgon måste jag vara tidigt på teatern då jag ska lägga min sminkning själv för första gången imorgon och vi ska ha fotografering inför vår program imorgon. Så peruk och kostym och hela alltet ska på imorgon!
 
Älskar vår affischbild, finns ju andra affischer också men tycker att själva bilden är så sjukt fin!
 
 
Nee, nu måste jag slänga mig i säng!
 
Godnatt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0