Shopping!

Jaa, när jag blir uttråkad så brukar jag antingen gå till gymmet eller gå och shopppa. Den här helgen har det blivit det senare (har inte ordnat gymkort här än, tänker dock göra det sen när vi börjar med bara föreställningarna).
 
Mycket roligare att shoppa i butiker som inte finns hemma och har hittat grejer som jag verkligen velat ha, så kunde inte motstå ;) Bland annat köpte jag denna fina klänning:
 
Lånad bild från: Samsoe.com. Den är lite mer blå i verkligenheten och ni som känner mig vet att jag älskar blått!
 
Sen till kappan som jag pratat om och aldrig trodde jag skulle köpa, jag passar inte i ljusrosa har jag alltid tänkt. MEN Regitze halvt tvingade mig att prova den och jag blev kär:
 
 lånad bild från only.dk
 
Det var lite av det jag köpt här på senaste. Ska försöka ta lite riktiga bilder sen när jag använder dem! :)
 
I'm out!
 

Kommentarer
Postat av: Rina Omeragic

Hejsan My,

Rina här (återigen haha), vill tacka för ditt svar! Blir bara alltmer exalterad inför utbildningen! Tänk att man kan få utbilda sig till något man tycker är så kul och göra det man älskar på en helt ny nivå :)

Men du, jag vill inte verka alltför jobbig, det är nämligen så att jag håller just på att skriva mitt gymnasiearbete som handlar om ätstörningar hos dansare. Till detta behöver jag intervjua flertal dansare som har haft eller känner till någon som lider av ätstörningar.
Har dock inte kommit i kontakt med någon från balettakademien än och vill bara höra ifall du verkar vara intresserad av att svara på några av mina frågor.
Påstår verkligen inte att du lider av ätstörningar men det hade varit till stor hjälp eftersom du ändå har gått på en dansutbildning!:)

Jag skriver ner några av mina frågor här och sen får du själv välja om du vill svara eller hoppa över:
- Hur är eller var förekomsten av ätstörningar på din utbildning?

- Kan du beskriva om din skola (utbildning) bidrog till att du ändrade bilden av din kropp?

- Vad anser du vara riskfaktorer för att utveckla ätstörningar?

- Vad bör göras i utbildningen för att minska risken av att drabbas av ätstörningar?

Ett gigantiskt tack i förhand haha, kram!

Svar: Hej igen!
Ingen fara, bara roligt om jag kan hjälpa till!

- Hur är eller var förekomsten av ätstörningar på din utbildning?
Det är svårt att säga då vissa hävdade sig vara friska medan det inte verkade så utifrån, men vi hade en hel del diskussioner kring mat och relation till sin kropp. Jag tror att när man står framför en spegel nästan 8 timmar om dagen så är det svårt att inte alls börja tänka runt hur sin kropp ser ut och det går ju upp och ner såklart! Jag vet dock att det förekommit elever med ätstörningar på utbildningen och den har bidragit till att personer efter utbildningen hamnat i en slags ätstörning.

- Kan du beskriva om din skola (utbildning) bidrog till att du ändrade bilden av din kropp?
Det gjorde den absolut, men även på ett positivt sätt. Jag märkte vad min kropp är kapabel till och att lyckas göra saker man aldrig trodde var möjligt för en själv och se en utveckling är en riktig boost till kroppen! :) Däremot cirkulerar ju hela ens liv under de 3 åren kring träning så självklart blir man lite hjärntvättad och det är svårt att efteråt inte känna sig lat när man inte tränar lika mycket (även om jag självklart tränar en hel del nu också men inte lika mycket)

- Vad anser du vara riskfaktorer för att utveckla ätstörningar?
Generellt eller under utbildningen?
- Vad bör göras i utbildningen för att minska risken av att drabbas av ätstörningar?
Jag tror att skolan behöver vara mer uppmärksamma på drastiska förändringar i folks utseende (vilket ju också händer eftersom kroppen omformas under de 3 åren då man dagligen arbetar med kroppen). Dock är det svårt att svara på då vi alla som går utbildningen är vuxna människor.. Jag tror dock att de ska våga ta diskussioner mer och att man ska prata mer öppet om det. Att kanske inte lita blint på att någon som säger sig vara frisk är det. Jag tror att väldigt många kämpade med tankar om mat och bilden av sig själv men inte kanske rent var sjuka, men det blir en fixering när det är det man håller på med hela dagarna.

Vet inte om detta ger dig någonting alls ;)

Kram
My Frisk

2015-03-03 @ 13:48:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0