Veckan!

Denna vecka gick vi äntligen upp på scenen :D För första gången kändes det sådär på riktigt!
 
Helt fantastisk scen och teater lilla jag kommer få stå på!
Vi gjorde i veckan en hel del stageing, mycket in och utgångar och en del säkerhetsgrejer. Så roligt att äntligen kunna se vart vi ska köra dessa kommande föreställningar! :D
 
Efter jobbet i tisdags gick jag och Regitze ut och åt och sen gick vi 3 tjejer som bor i samma lägenhet ut och gick ganska sent nu på kvällen, men det var så himla skönt!! :) Vi gick bara och pratade om allt mellan himmel och jord. Himla skönt och trevligt att få se lite mer av Aarhus.
 
Regitze och jag, Regitze är den härligaste människan jag mött på länge, vi äter, skrattar, sjunger, dansar och har det allmänt bra! Så skönt att ha henne och Elina i samma hus, de är 2 riktigt fina människor att ha runt sig. En trygghet när man är helt själv i en ny stad! <3
 
Annars i veckan så har vi äntligen fått prova våra riktiga skor som vi kommer ha, innan har vi enbart haft skor att repa i.
 
Vi var också i studion en sväng för att spela in lite tjatter (på danska) som ska vara i bakgrunden i en av scenerna. så denna vecka har bjudit på en hel del nya saker!
 
 
 
Jag har insett att jag är en pussy när det kommer till höjder. Skulle sitta på en avsats på scenen som är ett par meter upp och sen klättra ner på scenen i klackar och jag skakade så mycket att jag knappt kunde dansa efteråt. Det är såklart ingen som kommer tvinga mig, men jag vill gärna utmana mig själv och jag tror att jag kommer vänja mig!
 
Vi har också testat att dansa wienervals på en revolv, en platta på scenen som snurrrar samtidigt som vi dansar på den, kan säga att man blev rätt yr när man ska snurra, snurra, snurra på en platta som också snurrar, men själva koreografin var lättare att genomföra på den än utan så det är ju positivt. Så sjukt kul att få valsa. Vi har ett långt nummer som koreografen tror är nästan 8 minuter där vi valsar, alla är inte med hela tiden, men vi 3 kvinnliga dansare i ensemblen är de som är med nästan från början och gör hela till slutet!
 
Mycket tankar och mycket som snurrar runt i skallen denna vecka så har känt mig lite nere och fundersam, inte så mycket på jobbet men när vi har pauser och när jag går hem. Vet att det bara är för att det börjar närma sig och det är mycket som ska lösas innan vi är redo för premiär och innan jag är redo att ta över ansvaret istället för koreografen då han åker..
 
Köpte mig iaf en extern hårddisk idag så ska tömma min telefon och dator så att jag har minne till att filma allt vi gör sen! I princip omöjligt att se vad 18 personer gör när jag själv dansar ;)
 
Nee, nu ska jag hoppa in i duschen och lägga mig och kolla på serier! Har jordens huvudvärk idag..
 
 
I'm out!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0