Vad svårt det ska va!

Nu har det gått ett bra tag igen där jag glömt bort bloggen lite!
 
Haft fullt upp med massor av roligt som hänt å inte hunnit ägna bloggen mer än en tanke.
 
Har sökt en hel massa jobb av blandad kaliber allt från statist jobb till musikaljobb så nu väntar ett par veckor med en hel del  auditions! Det är ju en lite speciell bransch på det sättet, att gå in till en jury kan ju vara väldigt olika beroende på dagsform, nerver med mera men jag älskar känslan av att få ge järnet och försöker lära mig av varje tillfälle jag får att söka auditions.
 
Alla har ju olika sätt att förhålla sig till det och jag har verkligen bara satsat på att söka så mycket som möjligt för att lära mig hur jag reagerar i olika situationer och i en så pass stressande situation som en audition kan vara. 
 
Svårast har jag för att prestera när det kommer till sången, man vill ju kunna gå in och visa det man kan men det kan vara rätt svårt när man känner att nerverna tar över och sätter sig på rösten och man blir skakig och inte riktigt styr över sin egen kropp. Efter en audition kan jag absolut känna mig besviken om jag känner att jag gjort mitt och visat mitt bästa, däremot att jämföra mig med andra har jag lärt mig att inte göra, det hjälper ju inte mig i min prestation utan jag utgår helt från mig själv. Däremot om jag får jobbet eller ej och om jag inte är duktig nog tar jag rätt bra och försöker bara lära mig av och utveckla det jag känner att jag behöver.
 
Jag presterar bäst när jag inte sätter för mycket press utan går in med inställningen att jag ska leka med det och ha kul. Det betyder inte att jag inte tar det på allvar, jag gör det jag kan för att vara så förberedd jag kan men när jag väl står det kan jag ju inte göra mer än mitt bästa och det är det jag försöker ta med mig, vilket är lättare sagt än gjort många gånger. 
 
Jag älskar verkligen det jag gör och det är bara att fortsätta jobba på det man själv känner att man behöver och även ta emot tips och råd från dem som har mer erfarenhet och så vidare!
 
Gigade med Sandro på Ambassadeur i fredags vilket var riktigt roligt.
 
Skönt att få slänga på sig lite mer smink än vanligt (läs mkt) och inte gå runt i sina "arbetskläder" mjukisbrallor eller träningskläder och få dansa mer själv! Älskar att undervisa men vill ju verkligen inte sluta dansa själv.
 
I'm out!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0