Nystart!

Åh herregud vad mycket som hänt sen sist! Känner mig som en helt ny människa sen sist jag skrev. Så kände nu att jag vill försöka skriva av mig lite om det lite i taget!
 
MEN vad händer just nu då? Jag undervisar cirka 10 klasser i veckan om inte mer den här terminen så mycket koreograferande och planerande, men vet ni vad? Jag är så glad att få undervisa en hel del!
 
Allt från barn till vuxna å alla möjliga stilar! Så mina dagar fylls av dans, för min egen del och som instruktör!
 
Hela sommaren har jag jobbat på Viking lines M/S rosella och undervisat! Ett helt underbart sommarjobb där man får möta många söta barn och ungdomar! Träffat många härliga kollegor där också som nu blivit vänner!
 
Älskar att möta nya människor och så skönt att ha tid och energi till det! När jag gick yrkeslinjen för dansare på Balettakademien så var jag så slutkörd att man inte hade någon energi över till något när man gick hem. Orkade knappt med mig själv och ännu mindre min dåvarande sambo.
 
För att ge er ett litet hum om hur en dag med undervisning kan se ut kommer här min lördag i helgen som var:
 
Möhippa 50 minuter med ett stort gäng laddade tjejer/kvinnor, 4 barnklasser mellan 5-12 år och sen en möhippa med 15 väldigt glada kvinnor!
Älskar det, men kan säga att jag var helt slut sen efteråt, man får sjukt mycket tillbaka utav att undervisa men det innebär ju också att man måste ge väldigt mycket hela tiden också!
 
Älskar dans!
 
Så pepp på vad den här hösten har att erbjuda! Nu kör vi!
 
I'm out!
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Undrar om du skulle kunna tipsa hur man söker jobb på viking line som danslärare? :)

Svar: De brukar lägga upp via stagepool om de söker danslärare! :)
My Frisk

2015-10-27 @ 22:04:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0