Terminen är igång!

Idag är första officiella dagen jag kör igång med undervisning inför hösten (även om det tidigare varit prova på med mera).
 
Har haft 2 klasser nu med barn på ett nytt ställe som jag precis börjat på och ska ha 2 till idag, en med barn och en med vuxna! :) Det är lite olika stilar, show/street med barnen och en street med vuxna idag!
 
Sedan undervisar jag måndag,tisdag, onsdag också på Uppsala Danscenter, där jag även tidigare varit!
 
Så kul att få komma igång och undervisa, men tycker alltid första gången är lite svår eftersom man inte vet hur gruppens dynamik är och vilka nivåer alla ligger på och så vidare, men efter det är det mycket lättare att göra en planering för hur man ska lägga upp terminen så man kan ha lite mer framförhållning med material och sådant.
 
Jag har ju undervisat länge, men just nu är det så många olika stilar och åldrar så har varit en utmaing och jag har varit tvungen att börja förbereda i tid för att få koll på allting!
 
Lite trött, haft en sjukt händelserik vecka med besök i både Finland och Danmark med mera, så lite trött, men oerhört taggad! :) 
 
Mer om helgen kommer snart!
 
I'm out!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0